DR. STEFAN FISCHER
Kurzlebenslauf
Seit 2024
Manager, Restructuring & Performance Improvement, Deloitte, Hannover
2021 - 2024
Consultant für Life Sciences Strategy und HealthTech, Accenture Strategy & Consulting, Düsseldorf
2021
Promotion zum Doktor der Wirtschaftswissenschaften (Dr. rer. pol.), Georg-August-Universität Göttingen
2015 - 2021
Wissenschaftlicher Mitarbeiter, Professur für Marketing und Innovationsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
2011 - 2014
M.Sc. in Marketing und Distributionsmanagement, Georg-August-Universität Göttingen
2012
Auslandssemester, University of Mississippi, Mississippi, USA
2006 - 2010
B.Sc. in Betriebswirtschaftslehre, Universität Bayreuth
PRAKTISCHE ERFAHRUNG
- Projektassistenz im Produktmanagement (Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH Göttingen)
- Praktikant im Produktmanagement und Applikationsmarketing (Mahr Fertigungsmesstechnik GmbH Göttingen)
- Werkstudent im Online Produktmarketing (xplace GmbH Göttingen)
- Praktikant im Kompetenzzentrum Healthcare (Homburg & Partner Mannheim)
- Praktikant in der Konzern-Produktstrategie (Volkswagen Konzern Wolfsburg)
AUSZEICHNUNGEN
- Best Paper Award im Track "Metrics for Making Marketing Matter", Winter AMA Conference, 2017, Orlando, USA
KONFERENZBEITRÄGE
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of Brand Buzz Dispersion, Corporate Associations and Branding Strategies, in: Proceedings of EMAC Conference, online, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, virtuell, 2020 (zusammen mit M. Hammerschmidt)
- Brand Buzz Branding Strategies and Firm Value: An Investigation Among US Restaurants, in: NRWA Conference Proceedings, Umeå, Sweden, 2020 (zusammen mit J. Derenthal, W. Toporowski)
- Same Same but Different? The Predictive Power of Association Types in Brand Buzz for Investor Returns, in: Proceedings of the International Conference on Information Systems, München, Vol. 40, S. 1-9, 2019 (zusammen mit W. Weiger, M. Hammerschmidt)
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, in: AMA Summer Academic Conference Proceedings, San Francisco, CA, USA, 2019 (zusammen mit M. Hammerschmidt)
- Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, in: Marketing Strategy meets Wall Street Conference Proceedings, Fontainebleau, Frankreich, 2019 (zusammen mit W. Weiger, M. Hammerschmidt)
- Signals from the Echoverse - The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, in: AMA Winter Educators' Conference Proceedings, Orlando, FL, USA, 2017 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger)
PRAXIS-TRANSFER-PUBLIKATIONEN
- So misst Du den Return on Social Media – Metriken für ein modernes Markenmanagement, in: SocialHub Mag, 6, S. 67-73, 2018 (zusammen mit M. Hammerschmidt, W. Weiger, W., T. Schulze)
VORTRÄGE
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, EMAC 2020 Doctoral Colloquium, virtuell, 02.09.2020
- Leveraging Brand Buzz for Shareholder Value Prediction: The Role of the Firm’s Branding Strategy, 2020 Summer AMA Conference, virtuell, 19.08.2020
- Same Same but Different? The Predictive Power of Association Types in Brand Buzz for Investor Returns, 2019 International Conference on Information Systems, München, Deutschland, 18.12.2019
- Quantifying Investor Returns from Brand Buzz: The Interplay of Brand Buzz Aggregation and Dispersion Metrics, Marketing Strategy meets Wall Street VI Conference, Fontainebleau, France, 17.06.2019
- Signals from the echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 3. Digital-Marketing-Konferenz, Passau, Germany, 16.03.2018
- Signals from the Echoverse: The Informational Value of Brand Buzz Dispersion, 2017 Winter AMA Conference, Orlando, FL, USA, 19.02.2017
Kontakt
Dr. Stefan Fischer
Manager
Deloitte
Hannover